Ambłar

Verb de la prima coniugacion.
|| 1. Cominçar, principiar.
|| 2. Poëticament, caminar.

Etimologia:
Dal latin ambŭlāre, caminar.

Pronóncia:
· Occidental, OrientalAFI [(v)amˈbja]
· Nòrd-Oriental: AFI [(v)amˈbjaɾ], [amˈbla(ɾ)]
· Setentrional, novarés: AFI [(v)amˈbjɛ]

* dialetalment l'è presenta la V prostética qe però la trœva miga spaci end el scríver stàndard ja qe l'è miga etimològica.

Coniugacion standardizada:
· Present — Mi ambłi (o ambi) ambło, Ti te àmbłet o ambłes, Lu l'ambła, No. ambłom o ambłem o ambła, Vo. ambłev o ambłiv (o ambiv), Lor i ambła ambłen.
· Passad — Mi ambłavi ambłava, Ti te ambłàvet ambłaves, Lu l'ambłava, No. ambłàvom ambłàvem ambłava, Vo. ambłàvov ambłàvev, Lor i ambłava ambłaven.
· Futur — Mi ambłarò ambłaré, Ti te ambłarét ambłaràs, Lu l'ambłarà, No. ambłarom ambłarem ambłarà, Vo. ambłarev ambłariv, Lor i ambłarà ambłaran.
· Sojontiv present — Mi ambłi (o ambi) ambła, Ti te àmbłet ambłes, Lu l'ambłi (o ambi) ambła, No. ambłom ambłem ambłi (o ambi) ambła, Vo. ambłev ambłiv (o ambiv), Lor i ambłi (o ambi) ambła ambłen.
· Sojontiv passad — Mi ambłass ambłassi, Ti te ambłàsset ambłasses, Lu l'ambłass, No. ambłàssom o ambłàssem ambłass, Vo. ambłàssov ambłàssev, Lor i ambłass ambłassen.
· Condicional -ria — Mi ambłaria, Ti te ambłaríet ambłaries, Lu l'ambłaria, No. ambłaríom ambłaríem ambłaria, Vo. ambłaríov ambłaríev, Lor i ambłaria ambłarien.
· Condicional -ress — Mi ambłaress ambłaressi, Ti te ambłarèsset ambłaresses, Lu l'ambłaress, No. ambłarèssom ambłarèssem ambłaress, Vo. ambłarèssov ambłarèssev, Lor i ambłaress ambłaressen.
· Condicional -rav — Mi ambłarav ambłaravi ambłarava, Ti te ambłaràvet, Lu l'ambłarav, No. ambłaràvom o ambłaràvem ambłarava, Vo. ambłaràvov ambłaràvev, Lor i ambłarav ambłaraven.
· Participi — ambładambładaambłaîdambłade.
· Gerundi — ambłand.
· Infinitiv — ambłar.

Variaînt gràfiqe stòriqe:
Ambià, Ambiar, Amblà, Vambià, Vambiar.

Sinònim:
Cominçar.

Traduciôn:
Italian: Cominciare, Iniziare; Occitan: Començar, Iniciar; Catalan: Començar, Iniciar; Francés: Commencer; Castigłan: Comenzar, Empezar; Portugués: Começar, Iniciar; Asturian: Empezar; Galician: Comezar, Empezar; Rumén: Începe; Inglés: To start.

Nessun commento:

Posta un commento

Inxubéss quí el tò messaj