Ónger

Verb de la segonda coniugacion.
|| 1. Empłenir de oint, engrassar.

Etimologia:
Del latin ungĕre, medem significad.

Prononça:
· Occidental, bergamasc: AFI [unʧ], [onʧ]
· OrientalAFI [ˈonzɛɾ], [ˈonzɐɾ], [ˈunzɛɾ]
· Meridional: AFI [vunz], [vonz]
· Nòrd-Occidental: AFI [ˈunʤi], [ˈunʒa], [onʃ], [unʃ]
· Prealpin: AFI [ˈonðɛɾ], [ˈunðɛɾ]
· Nòrd-Oriental: AFI [ˈunʤɐɾe]
· Setentrional: AFI [ˈunʒa]

* dialetalment e en tut el territòri lombardòfon, se pœl trovar facilment anca la forma prostética cond la V~ inicial, prononciada [v].

Coniugacion standardizada:
· Present — Mi ongi onjo, Ti te ónget o onges, Lu l'onja, No. onjom o ongem o onja, Vo. ongiv, Lor i onja ongen.
· Passad — Mi ongevi o ongivi o ongevaongiva, Ti te ongévet o ongívetongeves, Lu l'ongeva o ongiva, No. ongévom o ongívomongévem o ongívemongeva o ongiva, Vo. ongévov o ongívov o ongévev o ongívev, Lor i ongeva o ongivaongeven o ongiven.
· Futur — Mi ongerò ongeré, Ti te ongeret ongeràs, Lu l'ongerà, No. ongerom ongerem ongerà, Vo. ongeriv, Lor i ongerà ongeran.
· Sojontiv present — Mi ongi onja, Ti te ónget onges, Lu l'ongi onja, No. onjom ongem ongi onja, Vo. ongiv, Lor i ongi onja ongen.
· Sojontiv passad — Mi ongess ongessi, Ti te ongèsset ongesses, Lu l'ongess, No. ongèssom o ongèssem ongess, Vo. ongèssov ongèssev, Lor i ongess ongessen.
· Condicional -ria — Mi ongeria, Ti te ongeríet ongeries, Lu l'ongeria, No. ongeríom ongeríem ongeria, Vo. ongeríov ongeríev, Lor i ongeria ongerien.
· Condicional -ress — Mi ongeress ongeressi, Ti te ongerèsset ongeresses, Lu l'ongeress, No. ongerèssom ongerèssem ongeress, Vo. ongerèssov ongerèssev, Lor i ongeress ongeressen.
· Condicional -rav — Mi ongerav ongeravi ongerava, Ti te ongeràvet, Lu l'ongerav, No. ongeràvom o ongeràvem ongerav, Vo. ongeràvov ongeràvev, Lor i ongerav ongeraven.
· Participi — onjudonjudaonjuîdonjude — ongidongidaongiîdongide.
· Gerundi — ongend.
· Infinitiv — ónger.

Variaînt gràfique stòrique:
Ónzer, Unzer, Unzèr, Uncc, Oncc, Vuncc, Voncc, Vonsg, Vunsg, Unger.

Sinònim:
Ointar.

Traducion:
Italian: Ungere; Occitan: Onchar; Catalan: Ungir, Untar; Francés: Oindre; Castilhan: Ungir, Untar; Portugués: Ungir, Untar; Galician: Ungir, Untar; Rumén: Unge; Inglés: To anoint.

Nessun commento:

Posta un commento

Inxubéss quí el tò messaj